Kraj představuje analýzu stavu dopravy

Verze pro tisk |

Již devátou aktualizací prošel dokument „Analýza stavu dopravy na území Libereckého kraje”. Dokument zahrnuje všechna odvětví dopravy z pohledu stavebního, technického, ekonomického i provozního, která jsou na území Libereckého kraje využívána. Největší důraz je kladen na silniční dopravu, která se Libereckého kraje týká přímo, a to jak majetkově tak legislativně.

 

            Cílem „Analýzy stavu dopravy na území Libereckého kraje“ je soustředění všech dostupných a na sobě závislých informací pro potřeby rozvojových a rozhodovacích procesů na úrovni kraje. Dále pak zhodnocení soustředěných informací, které povedou ke zkvalitnění dopravní infrastruktury tak, aby bylo zajištěno napojení Libereckého kraje na republikovou a evropskou síť, a současně byla optimalizována vnitřní (krajská) dopravní obsluha území z hlediska životních podmínek občanů kraje, bezpečnosti a ochrany uživatelů, ekonomického rozvoje, cestovního ruchu, zemědělství a venkova. V každém dalším zpracování dokumentu byly naplánované aktivity vyhodnoceny, aktualizovány, případně doplněny. Stejně je tomu i v současné aktualizaci.

            Analýza je mimo jiné také důležitým podkladem pro vyhodnocení otázek kolem problematiky výběru mýta na silnicích I. a II. třídy na území kraje. Liberecký kraj zastává k problematice mýtného na krajských komunikacích prozatím konzervativní postoj. Vzhledem k tomu, že se Liberecký kraj zejména s ohledem na dosahované intenzity dopravy nepotýká s intenzivním přesunem dopravy na krajské komunikace, nepředpokládá využití mýtného systému.

LK bude jednat se zástupci ministerstva dopravy o problematice zpoplatnění silnic I. a II. třídy i nadále a jeho zástupci nevylučují změnu postoje s ohledem na následující vývoj intenzity dopravy a analýz, které celý proces úvah o zpoplatnění komunikací provázejí.

Nejsme v současné chvíli přesvědčeni o efektivitě systému zpoplatnění silnic II. třídy v Libereckém kraji,“ říká náměstek hejtmana Martin Sepp. „Na druhou stranu vnímáme celou problematiku jako živý proces a nechceme se dříve, než dojde k důkladnému rozboru situace se zástupci samospráv, kterých se problematika nejvíce dotýká, uzavírat dalšímu názorovému posunu. Na území našeho kraje lze mluvit o úseku silnice II. třídy v Příšovicích, v jehož případě bychom o zavedení mýta uvažovali. Se samosprávou obce jednáme,“ dodává náměstek pro dopravu Martin Sepp.

V současné době kraje jednají s ministerstvem dopravy o legislativním rámci zpoplatnění krajských komunikací a definitivní stanovisko Libereckého kraje je nadále otázkou výsledku dalších jednání a analýz.

Nahoru